FERROL360 | Jueves 18 diciembre 2014 | 18:43
Iberdrola y Navantia han firmado este jueves un acuerdo por 160 millones de euros por el que el grupo naval público realizará trabajos para el parque eólico marino de Wikinger, en Alemania. El contrato beneficia a los astilleros de Fene y Puerto Real, informó la firma energética en un comunicado.
La compañía sostiene que este uno de sus mayores contratos adjudicado hasta la fecha a una empresa española en materia de energías renovables. Al mismo tiempo, destaca la entrada de Navantia en el mercado estratégico de la eólica offshore y afirma que 700 empleados de las plantas públicas se involucrarán en el proyecto los dos próximos años.
Asevera Iberdrola que la adjudicación podría propiciar la participación futura de Navantia en la construcción de nuevos parques eólicos marinos en otros países europeos por su parte. La antigua Astano construirá las 29 estructuras de anclaje o jackets a instalar en otros tantos aerogeneradores por importe de 90 millones de euros.
Prevé que comiencen a instalarse en el primer trimestre del 2016 y que la operación concluya a finales del verano de ese mismo año. Mientras, Puerto Real construirá e instalará en el propio emplazamiento por 70 millones de euros, extendiéndose el plazo de ejecución hasta la primavera del 2016.
La estructura de acero tendrá unas dimensiones de 60 metros de largo por 22 de ancho, formándola sendas plataformas de más de 4.800 toneladas de peso ancladas, a su vez, sobre un soporte unido al fondo marino con 6 pilotes. El parque eólico requerirá una inversión próxima a 1.400 millones de euros y se emplazará a 75 kilómetros de la costa, con profundidades de hasta 43 metros.
Navantia, por su parte, indicó en otro comunicado que el contrato supone 641.000 horas de trabajo para Navantia Ferrol-Fene y 650.000 para la bahía de Cádiz, con una horquilla de 600 a 700 empleos en cada zona durante 20 meses.
Rey Varela
El alcalde de Ferrol, José Manuel Rey Varela, ha estimado que este «é un contrato estratéxico cunha gran empresa que supón unha verdadeira oportunidade de diversificación no ámbito da eólica mariña». En un comunicado, el regidor resaltó que «levamos moito tempo traballando para conseguir o obxectivo de que as instalacións de Fene volveran ter actividade industrial».
Para Rey Varela, «a mellor noticia de hoxe é que Astano volve a traballar despois de dez anos de inxustiza que supuxo o veto e que remata o vindeiro 31 de decembro». Así, indicó que «en 2015 teremos de novo ocupación e traballo na factoría de Fene». En todo caso, abogó por «seguir traballando en máis proxectos para dotar de máis ocupación ás instalacións de Astano e que supoñan unha verdadeira diversificación industrial».
Por último, opinó que «é moi importante que se consigan para os estaleiros da nosa ría contratos de grandes empresas como son Iberdrola e Pemex».
Conde
El conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, consideró que se trata de una «moi boa noticia polo impacto directo que en termos de investimento e de emprego na comarca». A su juicio, Navantia dispone de una «importante oportunidade de diversificación» y «debe seguir traballando para impulsar a súa política comercial, ao igual que o resto de estaleiros privados, e nese esforzo os seguiremos acompañando».
Conde entiende que «este éxito» se suma a los «diferentes contratos que os estaleiros privados acadaron tamén esta semana» y sostuvo que «nestes momentos xa hai máis de 1.400 millóns de euros contratados e en desenvolvemento en Galicia vinculados co sector naval».
PSOE
Desde filas socialistas, el secretario xeral del PSdeG-PSOE ha estimado que el acuerdo es «positivo», pero ha remarcado que «4.000 traballadores perderon o seu emprego nos estaleiros de Ferrol e o contrato ocupará a uns 450, segundo os primeiros datos oficiais». En un comunicado, José Ramón Gómez Besteiro ha indicado que «os socialistas nos alegramos do novo contrato e de todo o que supoña carga de traballo».
Tras recordar que Ferrolterra es la «comarca con máis paro de Galicia», ha aplaudido que «Navantia se abra a un novo sector, como o da eólica mariña». Ha pedido a la Xunta que «faga un esforzo na eólica terrestre», que ve paralizada por sus «nefastas decisións», y ha exigido sobre el contrato con Iberdrola «transparencia e coñecer de forma concreta as condicións do mesmo cunha empresa privada».
Así, ha aseverado que el Gobierno ha de apostar por un sector público estratégico, «máis agora cando se vai levantar o veto». En su opinión, «esta noticia, da que nos alegramos, non debe deixar de lado a aposta pola construción do dique flotante, polo que os socialistas seguiremos loitando». Igualmente, ha reclamado a Feijoo que vote «a favor da iniciativa que levará a deputada Beatriz Sestayo para crear o Centro Tecnolóxico Naval».
Para Besteiro, «os jackets esixen unha soldadura específica e debemos aportar valor engadido ao naval e á comarca». Por último, sostiene que «o que ten que facer a Xunta, máis aló de contratos en concreto, é pensar a longo prazo, cun plan estratéxico para o conxunto da industria galega baseado en tres piares fundamentais, como son as ferramentas de financiamento para as empresas, a innovación e a loxística».
Debate sobre el post