FERROL360 | Domingo 9 junio 2024 | 09:35
El Concello de Cedeira y la Xunta de Galicia anunciaron la finalización de la última campaña de excavación del yacimiento del castro de Sarridal, que permitió confirmar «a súa ocupación durante case mil anos, dende o século III ou IV antes de Cristo ata o V despois de Cristo».
Los trabajos fueron desarrollados por la firma Axa Arqueoloxía, que ratificó nuevos descubrimientos de la época prerromana en la zona, y contaron con financiación del Gobierno autonómico, superior a los 17.000 euros.
El director del plan, Enrique Ramil, concretó que las tareas, ejecutadas en el último mes, se centraron en el área «posterior á sauna castrexa ou monumento con forno coa finalidade de recoñecer diferentes estruturas».
La Xunta de Galicia precisó que esos elementos están relacionados «coa zona de alimentación do forno, muros cara ao perfil norte e a continuidade da canle de desaugue procedente da piscina da cámara».
Hallazgos
Así, en ese entorno se encontraron restos de los muros de cuatro viviendas circulares, enmarcadas en un «xacemento fortificado da Idade de Ferro, de tipo costeiro, inaccesible dende o mar e defendido dende terra por dúas murallas precedidas polos seus respectivos foxos».
Las excavaciones en el lugar se han sucedido desde 2017 y ya permitieron con anterioridad localizar una estructura tipo sauna, denominada como monumento con horno, «das que se conservan moi poucas en todo o noroeste peninsular».
Por su parte, el alcalde de Cedeira, Pablo Moreda, avanzó que el Concello «traballa para poder levar adiante unha próxima campaña pola zona do camiño peonil que pasa xunto ao xacemento», pero aseguró que es «unha intervención custosa».
De esta forma, indicó que requerirá de la «realización dunha ponte que garanta o paso durante o levantamento do terreo» y confirmó que el consistorio buscará financiación de la Deputación.
Debate sobre el post