FERROL 360 | Miércoles 2 de abril de 2025 | 12:11
La situación del Servizo de Axuda no Fogar (SAF) fue el tema central de la reunión celebrada este martes en el Concello de Narón entre la alcaldesa, Marián Ferreiro, el portavoz de TEGA, Román Romero, y representantes del colectivo de personas jubiladas y pensionistas de la CIG en la comarca de Ferrol. Desde la central sindical reclaman la creación «dun sistema público galego de servizos de atención ás persoas que xestione diferentes recursos públicos, entre eles o SAF, para que as persoas dependentes poidan ter cubertas as súas necesidades en condicións dignas e de xustiza social».
Durante el encuentro, compartieron con el Concello su preocupación por las carencias del actual sistema. «A Xunta fixo recaer as competencias nos concellos cun financiamento insuficiente, e de aí que haxa múltiples modelos de xestión, a maior parte deles en mans privadas, que supoñen grandes problemas na prestación da atención», señalaron desde el colectivo.
Lentitud y sobrecarga del trabajo
Denunciaron también las largas listas de espera, la falta de recursos públicos suficientes, la lentitud en la valoración y resolución de la dependencia, así como la sobrecarga de trabajo para atender la demanda actual. Además, alertaron de las condiciones laborais que afronta el personal, reclamando «unha prestación do SAF que sexa xestionada directamente pola Xunta e de xeito completamente público».
Los representantes sindicales agradecieron al Concello la rapidez con la que atendió su petición de reunión. Por su parte, la alcaldesa expresó su respaldo a las demandas: «estamos dacordo coas peticións formuladas dende a central» e incidiu na necesidade de que «a Xunta asuma completamente o servizo e aplique un modelo que axilice a atención ás persoas que o precisan».
Debate sobre el post