FERROL360 | Lunes 26 octubre 2015 | 20:35
La coordinadora nacional de Esquerda Unida y viceportavoz de AGE, Yolanda Díaz, ha reclamado este lunes en Narón el cese de actividad de la cementera de Castro, asegurando que la sentencia del Tribunal Supremo «declara ilegal» la instalación. Junto al edil de su formación en el consistorio, André Abeledo, también ha solicitado la recuperación de su entorno.
Para Díaz, «a meritoria loita social da asociación veciñal e de outras entidades e persoas» ha permitido el veredicto judicial, que insta a «mellorar a calidade de vida e defender e restaurar o medio natural». La coalición de izquierdas ha presentado una moción al respecto, con la que quiere dar «voz aos veciños de Castro no pleno do Concello».
En este sentido, se exige «como compensación a todos estos anos de despropósitos por parte das autoridades municipais que o Concello se comprometa a estudar a posibilidade de recuperar a parcela para adicala a actividades lúdicas e deportivas». Igualmente, demandan que se restaure en la medida de lo posible la Fonte da Santa.
Respuesta de TEGA
Por su parte, Marián Ferreiro, portavoz de Terra Galega, ha afirmado que el Concello esperará a la «resolución dos procesos xudiciais pendentes en relación coa planta». En un comunicado, subraya que el consistorio ya indicó «aos denunciantes a posibilidade que lles asiste de iniciar un incidente de execución de sentenza ante o Xulgado do Contencioso número 1 de Ferrol».
Ferreiro estima que Díaz, «despois de tres anos como deputada», se ha preocupado por este asunto por «primeira vez». Reclama que haga lo propio con «outros tamén importantes, como o comprometido centro de saúde de Narón ou o saneamento integral da ría». Frente a las quejas de IU, la edil sostiene que la sentencia más reciente, de septiembre, es contraria a sus pretensiones.
Subraya que «vén a declarar a inadmisibilidade do recurso presentado polos veciños» contra el acuerdo municipal relativo al plan de sectorización. Añade que «está pendente a resolución correspondente á reforma puntual do Plan Xeral e do plan de sectorización», por lo que «non hai sentenza firme». Ese hecho «permite a día de hoxe a instalación dese tipo de industria no terreo que ocupa».
Debate sobre el post