FERROL360 | Lunes 1 julio 2013 | 14:58
El BNG ha registrado una proposición no de ley en el Parlamento de Galicia con la que solicita a la Xunta que proceda a «defender o sector produtivo» del carbón «ante as negativas consecuencias tras limitar o desenvolvemento das enerxías renovables». La parlamentaria Carme Adán ha reseñado este lunes que el Gobierno Central está trasladando «as súas intencións sobre as actuais negociacións do novo Plan do Carbón», que regirá entre el actual ejercicio y el año 2018, por lo que pide que la Xunta tome posiciones al respecto.
Tal y como subraya Adán, el Ejecutivo prevé «un tratamento específico para o carbón español», en detrimento del producto importado, por lo que las centrales térmicas de As Pontes y Meirama «se verán obrigadas a minorar a súa produción», añade la nacionalista. Indica, asimismo, «a importancia do sector enerxético», víctima, a su entender, de diversos «ataques». Entre ellos, menciona «a suspensión do rexistro de preasignación que provocou o peche de moitas fábricas do sector eólico».
Ahora, prosigue la parlamentaria, «hai que sumar a decisión das centrais térmicas de acometer unha grande inversión» para cumplir con la Directiva de Emisiones Industriales. De acuerdo con ese texto, las empresas tendrán que comunicar antes del próximo 1 de enero «a súa intención de realizar as reformas». En caso concreto, «poderán funcionar 17.500 horas» o con fecha de caducidad: 31 de diciembre.
En opinión del BNG, el Gobierno quiere «limitar as horas de funcionamento das centrais de carbón importado», lo cual creen que conlleva «un grave risco para a viabilidade das instalacións». Carme Adán sostiene que el Ejecutivo necesita un «cupo de produción» compartido por todas las tecnologías de producción eléctrica y pide la paralización «da medida na anunciada modificación da lei».
Debate sobre el post